Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı topluluk ortamında değeri olan , kudret, gidiş ve öbür davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tübaşöğretmen.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belirli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değişlemme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü gibi eğitimin bir çok teşhismı gestaltlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin yalnızçlarına yakışır ) değişlemme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık bakılırsa;

· Eğitim bilimi bir süreçtir.

· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde değişlemtirilmesi yalnızçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değişlemme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç anayasa öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Eğitim bilimi yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler ciğerin benzeridır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa değişlemebilir, fakat sürecin doğkakımı değişlemmez.

Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birokkalı filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna değgin farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen standart teşhismı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değişlemikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın ortamında eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değişlemikliği” ve “süreç” gibi kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.

Eğitim bilimi, insanoğlu ciğerin hayat boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere yakışır olabileceği gibi istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin işlemletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği gibi gelişigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, yetişek merkezleri gibi mekânlarda maruz yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek yürütmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belirli bir maksat ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise kendiliğinden gelişen hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzenek olarak ele kızılındığında ise yetişek sisteminin üç anayasa ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Göz; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel gibi fiziksel unsurlardır. Süreç; mektep ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, mezuniyet, imtihan payanları gibi istenilen davranış değişlemiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Antika Eşya Alanlar iqos heets
Seo Fiyatları http://saatbakimi.name.tr/ https://kibriswebtasarimseo.name.tr/ https://fantastik.name.tr/ https://hobieglenceurunleri.name.tr/ https://ardahanwebtasarimseo.name.tr/ Heets Sigara Fiyat
Steroid Satın Al Steroid Sipariş Fantezi İç Giyim Hacklink
takipçi satın al
yatırımsız deneme bonusu Puro Satın Al karaman escort http://www.escortlariyiz.com/ kars escort kastamonu escort kilis escort
https://seokoloji.gen.tr
Puff Bar nevşehir escort yalova escort
hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink hacklink
https://steroidvip2.com/ steroid satın al steroid satın al puro satın al sigara satın al betboo bahigo betsat süperbahis korsan taksi mersin escort